PP Nr 1 "POD TOPOLĄ" w Kozienicach

Logopedia

Artykuły

Ćwiczenia logopedyczne

Ćwieczenia logopedyczne

Przejdź do - Ćwieczenia logopedyczne

Ćwiczenia logopedyczne

Przejdź do - Ćwiczenia logopedyczne

Ćwiczenia logopedyczne

Przejdź do - Ćwiczenia logopedyczne
  1. Dziecko wykonuje opisane poniżej układy aparatu artykulacyjnego:
  • szerokie otwieranie jamy ustnej – maksymalne rozciąganie warg
  • ściąganie i wysuwanie warg
  • rozsuwanie warg w szerokim uśmiechu
  • zaciskanie rozciągniętych warg
  • nabieranie powietrze do jamy ustnej na kształt balonika i zatrzymanie go przez chwilę
  • przytrzymanie dolnej wargi za pomocą górnych zębów
  • ułożenia warg w kształt tzw. Okienka
  • naprzemienne wykonywanie szerokiego uśmiechu i dzióbka
  • oblizywanie ust
  • kląskanie
  • malowanie sufitu (podniebienia)
  1. Samogłoski – powtarzanie głośno i wyraźnie według wcześniejszych zaleceń Załącznik – prostokąt samogłoskowy
  2. Wierszyk „Rycerz Roch” – utrwalanie wymowy głoski /r/ - załącznik z wierszykiem
  3. Wierszyk „Przechwałki Basi” utrwalanie głosek dentalizowanych
  4. Wierszyk „Mowa polska” do ćwiczeń dykcyjnych
  5. Gra w słowa – potrzebne będą pionki i kostka, instrukcja umieszczona na planszy.
  6. Dla dzieci młodszych historyjka obrazkowa „Kotek i parówka”

Ćwiczenia logopedyczne

Przejdź do - Ćwiczenia logopedyczne

Na prośbę rodziców przekazuję materiał do utrwalania prawidłowej wymowy głoski /r/. Materiał jest gotowy do wydruku. Rodzice kontaktujący się indywidualnie otrzymali ćwiczenia logopedyczne dla dzieci na ten tydzień.

Pozdrawiam serdecznie Ewa Zdżalik

Ćwiczenia Logopedyczne

Przejdź do - Ćwiczenia Logopedyczne
1. Najpierw ćwiczymy w przestrzeni: chowamy w domu różne przedmioty i ich szukamy nazywając odwiedzane przez dziecko miejsca: np.:Mama/Tata chowa piłkę, dziecko szuka; Mama/Tata nazywa miejsca, w które dziecko zagląda w poszukiwaniu przedmiotu: w szufladzie? - nie ma, za zasłonką? - nie ma, pod kanapą? - nie ma itd. Oczywiście ze zmianą ról chowającego i poszukującego.
2. Proszę poćwiczyć z pomocą piłki i krzesła: dorosły pilnuje, aby dziecko było po tej samej stronie i określa położenie piłki: piłka jest na krześle, piłka jest za krzesłem, piłka jest przed krzesłem, pod krzesłem, nad krzesłem.....
3. Przechodzimy do obrazków i zdań z załączników. Mama/Tata czyta - dziecko wskazuje obrazek.
Ostatnie obrazki przedstawiają widok jednego przedmiotu z różnych stron. I jeszcze coś na świąteczny dzień w tym tygodniu:)
Pozdrawiam serdecznie Ewa Zdżalik