Zajęcia otwarte dla rodziców - 11 kwiecień 2017 r. oddział V „Biedronki”

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 maja 2017

Zajęcia przygotowała nauczycielka Katarzyna Kobus-Zatorska. Tematem zajęć było  „Prezentowanie efektów aktywności słuchowo – wzrokowo - ruchowej dziecka w zakresie gotowości do podjęcia nauki”.

Cele:


Dziecko:

  • Przejawia wrażliwość słuchową;
  • Prawidłowo artykułuje głoski;
  • Dzieli wyrazy na sylaby i potrafi wskazać ich ilość w wyrazie;
  • Formułuje zdania poprawne pod względem gramatycznym;
  • Przejawia wrażliwość wzrokową;
  • Ma rozwinięty słuch fonematyczny;
  • Dysponuje sprawnościami niezbędnymi do nauki pisania;
  • Wykazuje zainteresowanie zadaniem i koncentruje uwagę na poleceniach;
  • Zapamiętuje treść polecenia;
  • Potrafi naśladować ruchy przy muzyce;
  • Potrafi narysować wg instrukcji słownej;
  • Ćwiczy motorykę małą i dużą, umie rysować;
  • Potrafi prawidłowo reagować na zmiany tempa i dynamiki utworu;

 

Dzieci wysłuchały wiersza o wiośnie i o jej zwiastunach. Zadaniem dzieci było odczytać wyrazy umieszczone na tablicy wiążące się z zimą i z wiosną oraz dołączenie obrazka do odczytanego przez nie wyrazu. Następnie dzieci odnajdywały kolorową kopertę z napisanym na niej nazwiskiem i imieniem, co nie sprawiło im trudności.

W kopertach umieszczone były obrazki z podpisami. Na dywanie znajdowało się pięć ponumerowanych obręczy. Każde dziecko dzieliło swój wyraz na sylaby i liczyło ich ilość, po czym odkładało do odpowiedniej obręczy z daną liczbą sylab. Wyrazy miały od jednej do pięciu sylab. Nauczycielka ułożyła na dywanie znaki graficzne liter drukowanych K, L, P, S. Zadaniem dzieci było odczytanie liter w nagłosie swoich wyrazów oraz umieszczenie obrazka przy odpowiedniej literze znajdującej się na dywanie.

Po zakończonej aktywności dzieci wzięły udział w zabawie ruchowej przy muzyce „Gimnastyka”. Nauczycielka zaprosiła dzieci do stolików, gdzie miały za zadanie stworzyć rysunek według instrukcji – dyktowała polecenia, np.: Narysuj drzewo na środku kartki. Nad drzewem, z lewej strony narysuj słoneczko itp. Dyktando rysunkowe prawie wszyscy wykonali bezbłędnie. Na zakończenie zajęć przyszedł czas na taniec z kartką papieru i psoty  z nią. Do skocznej muzyki i w jej rytmie wspólnie robiliśmy wymach kartką, gięliśmy papier  w kulkę, prostowaliśmy go i rwaliśmy na drobne kawałki, które podrzucaliśmy do góry. Gdy zaprowadziliśmy po psotach porządek w naszej sali dzieciaki oceniały jak im się podobały zajęcia rysując uśmiechniętą minę kredą na tablicy.

Serdecznie dziękuję obecnym rodzicom, za to że znaleźli czas aby zobaczyć własne dziecko podczas działania z nauczycielem.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie