Zajęcia otwarte dla rodziców - 11 kwiecień 2017 r. oddział V „Biedronki”
Zajęcia przygotowała nauczycielka Katarzyna Kobus-Zatorska. Tematem zajęć było „Prezentowanie efektów aktywności słuchowo – wzrokowo - ruchowej dziecka w zakresie gotowości do podjęcia nauki”.
Cele:
Dziecko:
- Przejawia wrażliwość słuchową;
- Prawidłowo artykułuje głoski;
- Dzieli wyrazy na sylaby i potrafi wskazać ich ilość w wyrazie;
- Formułuje zdania poprawne pod względem gramatycznym;
- Przejawia wrażliwość wzrokową;
- Ma rozwinięty słuch fonematyczny;
- Dysponuje sprawnościami niezbędnymi do nauki pisania;
- Wykazuje zainteresowanie zadaniem i koncentruje uwagę na poleceniach;
- Zapamiętuje treść polecenia;
- Potrafi naśladować ruchy przy muzyce;
- Potrafi narysować wg instrukcji słownej;
- Ćwiczy motorykę małą i dużą, umie rysować;
- Potrafi prawidłowo reagować na zmiany tempa i dynamiki utworu;
Dzieci wysłuchały wiersza o wiośnie i o jej zwiastunach. Zadaniem dzieci było odczytać wyrazy umieszczone na tablicy wiążące się z zimą i z wiosną oraz dołączenie obrazka do odczytanego przez nie wyrazu. Następnie dzieci odnajdywały kolorową kopertę z napisanym na niej nazwiskiem i imieniem, co nie sprawiło im trudności.
W kopertach umieszczone były obrazki z podpisami. Na dywanie znajdowało się pięć ponumerowanych obręczy. Każde dziecko dzieliło swój wyraz na sylaby i liczyło ich ilość, po czym odkładało do odpowiedniej obręczy z daną liczbą sylab. Wyrazy miały od jednej do pięciu sylab. Nauczycielka ułożyła na dywanie znaki graficzne liter drukowanych K, L, P, S. Zadaniem dzieci było odczytanie liter w nagłosie swoich wyrazów oraz umieszczenie obrazka przy odpowiedniej literze znajdującej się na dywanie.
Po zakończonej aktywności dzieci wzięły udział w zabawie ruchowej przy muzyce „Gimnastyka”. Nauczycielka zaprosiła dzieci do stolików, gdzie miały za zadanie stworzyć rysunek według instrukcji – dyktowała polecenia, np.: Narysuj drzewo na środku kartki. Nad drzewem, z lewej strony narysuj słoneczko itp. Dyktando rysunkowe prawie wszyscy wykonali bezbłędnie. Na zakończenie zajęć przyszedł czas na taniec z kartką papieru i psoty z nią. Do skocznej muzyki i w jej rytmie wspólnie robiliśmy wymach kartką, gięliśmy papier w kulkę, prostowaliśmy go i rwaliśmy na drobne kawałki, które podrzucaliśmy do góry. Gdy zaprowadziliśmy po psotach porządek w naszej sali dzieciaki oceniały jak im się podobały zajęcia rysując uśmiechniętą minę kredą na tablicy.
Serdecznie dziękuję obecnym rodzicom, za to że znaleźli czas aby zobaczyć własne dziecko podczas działania z nauczycielem.